Używamy plików cookies do zbierania informacji dotyczących korzystania z serwisu Muzeum Warszawy i jego oddziałów. W każdej chwili możesz zablokować obsługę plików cookies w swojej przeglądarce. Pamiętaj, że zmiany ustawień w przeglądarce mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji stron internetowych naszego serwisu.

pl/en
Wydarzenia

pt., 14.10.2022
18:00–19:30

Debata
Muzeum Warszawskiej Pragi
udział bezpłatny

Fotografia rzemieślnicza. Twórcze przekształcenia | „Celina Osiecka. Usługi fotograficzne”

Grafika. Na górze na różowym tle napis Celina Osiecka. Usługi fotograficzne. Poniżej wielokrotny portret uśmiechniętej Celiny Osieckiej z nałożonym filtrem w różnych pastelowych kolorach.

Spotkanie będzie dotyczyło potencjału badawczego działań artystycznych w kontekście historii fotografii rzemieślniczej.

Agnieszka Pajączkowska poprowadzi dyskusję z udziałem autorów, którzy w swojej twórczości odnoszą się do tego tematu. Małgorzata Myślińska opowie o projekcie „Dworki i pałace” (2018) w ramach którego dokonała inwentaryzacji wyposażenia wielkopolskich zakładów fotograficznych oraz badała powstałe na ich podstawie zbiorowe imaginarium. Antonina Gugała opowie o współpracy z Celiną Osiecką przy wystawie „Celina Osiecka. Usługi fotograficzne” oraz o wcześniejszym projekcie „Fotograf Warszawski” (2016).

Prowadzenie: Agnieszka Pajączkowska
Uczestnicy: Antonina Gugała, Wojtek Mazan, Małgorzata Myślińska

Małgorzata Myślińska – artystka wizualna, malarka i filozofka. Absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W 2014 roku obroniła dyplom magisterski z malarstwa, a rok później dyplom licencjacki z filozofii. Odbywała stypendia na w Universitatea de Arta şi Design a także Universitatea Babeș-Bolyai (Kluż-Napoka, Rumunia). Laureatka wielu nagród  i wyróżnień, w tym Stypendium Artystycznego Miasta Poznania (2016). Mieszka i pracuje w Poznaniu, kontynuuje studia doktoranckie na Wydziale Malarstwa i Rysunku Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Agnieszka Pajączkowska – kulturoznawczyni, twórczyni projektów fotograficznych, kulturalnych i edukacyjnych, kuratorka wystaw fotograficznych, animatorka kultury, absolwentka Instytutu Kultury Polskiej UW. W latach 2012–2016 prowadziła Wędrowny Zakład Fotograficzny – jeżdżąc 30-letnim volkswagenem T3 wzdłuż wschodniej granicy Polski, oferowała mieszkańcom wiosek wykonanie zdjęcia portretowego w zamian na jedzenie i opowieści. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w obszarze „Sztuki wizualne”. Laureatka konkursu Kulturysta Roku 2016 – nagrody przyznawanej przez Radiowy Dom Kultury. Publikowała m.in. w „Kontekstach”, „Zagładzie Żydów”, „Widoku”, „małej kulturze współczesnej”, „Res Publice”, „Krytyce Politycznej”, „Wysokich Obcasach”. W 2019 roku wydała wraz z Aleksandrą Zbroją książkę „A co wyście myślały? Spotkania z kobietami z mazowieckich wsi”. Za książkę „Wędrowny zakład fotograficzny” otrzymała Nagrodę im. W. Kazaneckiego oraz Nagrodę im. Beaty Pawlak.

Antonina Gugała – artystka, badaczka, mieszka i pracuje w Warszawie. Głównym tematem jej twórczości jest pytanie o rolę dokumentacyjną fotografii i jej wpływ na kształtowanie rzeczywistości. Jest absolwentką Instytutu Twórczej Fotografii w Opawie oraz Uniwersytetu Warszawskiego. W 2016 roku otrzymała stypendium artystyczne m.st. Warszawy. Laureatka konkursu Show OFF (Miesiąc Fotografii w Krakowie, 2018). Książki fotograficzne jej autorstwa trafiły na shortlistę UNSEEN Dummy Photobook Award (2013) oraz dwukrotnie były nominowane do tytułu Fotograficzna Publikacja Roku (2013 oraz 2017).

Wojtek Mazan – absolwent historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Fotograf, archiwista-pasjonat, lokalny aktywista. Mieszka i pracuje w Ostrowcu Świętokrzyskim. Założyciel i lider Stowarzyszenia Kulturotwórczego „Nie z tej Bajki”, w ramach którego realizuje projekty artystyczne łączące fotografię i historię lokalną. Autor wystaw: „Pozdrowienia z Ostrowca” (wrzesień 2013), „Kolonia Robotnicza w Ostrowcu Św. – historia mówiona” (maj 2014), „Amo, amare” (kwiecień 2015). Obecnie pracuje nad archiwum fotograficznym Jana Grześkiewicza. Współpracuje z Krytyką Polityczną.

Informacje praktyczne

Miejsce: sala konferencyjna Muzeum Warszawskiej Pragi

Liczba miejsc: 80

Sprawdź program wydarzeń towarzyszących wystawie.


Rejestracja na wydarzenie

Rezerwacje on-line na to wydarzenie nie są dostępne.